︎︎︎
in Polish only 😬️ ︎
Magdalena Zoledz & Karol Komorowski
Rzekoma śmierć fotografii, czyli traktat o nieumarłych obrazach
~ Rozdział I
Tematem owej książeczki jest performatywność fotografii artystycznej, a w zasadzie teoria postfotografii. Czym ona tak naprawdę jest, przekonamy się niebawem. Istotnym jest poinformować czytelnika o charakterze naszej teorii: jest ona wyrazem umiłowania myśli słabej, przez co stara się uciec niegościnnej hermetyczności tkanek teoretycznych. Pragniemy otworzyć ją na zanieczyszczenia, zarazki, pasożyty i zabezpieczyć przed linearnością struktury, którą mogłaby obrać wbrew naszym intencjom.
czytaj dalej ︎︎︎
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/8f4ab094d01055b36a10ae429e6f92953adf2a5c2254100b020248db5b594c26/01.jpg)
~Rozdział II
podmiot
przedmiot
oko
podmiot
pauza
przedmiot
oko
fenomenologia
ontologia
przedmiot
podmiot
oko
umysł
fenomenologia
osłabianie umysłu
zawieszenie
opisywanie świata złamanym językiem
sieć
czytaj dalej︎︎︎
😵️
~Rozdział III
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/08f402e2b713c52c6e0cea1d098698e840a8d3ac8ee0136762c1d1a677a9d9c9/apple.jpg)
23:11
Karol Komorowski
błąd jako mądrość
23:11
Magdalena Żołędź
jako akceptacja tego, że jest inny wymiar, o którym właśnie przypadkowo
się dowiedzieliśmy
potknięcie, przejęzyczenie
23:11
Sam Maruszewski
inny w ktorym falsz jest prawda a blad - prawidlooscia?
23:12
Magdalena Żołędź
jeszcze bardziej inny
odwrotność jest prostą innością
bardziej interesująca jest niepełna odwrotność
23:14
Magdalena Żołędź
prosty kontrast istnieje, ale jest kłamliwy
23:15
Karol Komorowski
kontrast przekrzywiony
23:15
Magdalena Żołędź
dekonstruować potrafię jedynie w odpowiedzi na coś, nie da się zbudować
od podstaw zburzonej budowli
23:16
Karol Komorowski
AAAAA